image

Flytt av kontor med Forward Transport

image Smidig flytt av kontoret

Är det dags att byta eller förnya ditt kontor? Ta hjälp av oss med alla detaljer som tidsplanering, packning och demontering av möbler, flyttstädning samt uppackning på det nya kontoret – utan att det påverkar verksamheten. Slipp stress, oreda och dålig arbetsmiljö genom att delegera kontorsflytten med allt som medföljer till ett professionellt flyttföretag. Vi tar hand om hela processen och sparar tid och pengar åt er.

En smidig och säker kontorsflytt

Vi hjälper dig som företag med en säker, smidig och stressfri flytt. Vi har lång och gedigen erfarenhet av företagsflyttar i olika storlek och komplexitet. Vi har koll på hela flyttprocessen och ser alltid till dina behov – för att din verksamhet så snabbt som möjligt ska komma igång i de nya lokalerna.

Låt oss sköta resten

Detta erbjuder vi vid flytt av företag

  • Kostnadsfri objektsbesiktning och tidsanpassad planering av hela uppdraget – med fokus på era behov och önskemål
  • Demontering av möbler, utrustning, emballering, märkning och förberedelser inför flytten
  • Professionell kvalitativ packning av hela kontoret enligt era instruktioner
  • Lastning och lossning av möbler och inventarier
  • Uppackning, montering av möbler och uppsättning av whitebord, tv-projektor på ert nya kontor
  • Magasinering av möbler och annat, om ni behöver mellanlagra kontoret
  • Flytt- eller kontorsstädning av lokaler inför eller efter flytten
  • Miljöåtervinning av möbler eller utrustning i samband med flytten

Hjälp med interna omflyttningar

Ska ni flytta till ett annat kontor i samma byggnad? Vi hjälper gärna till även vid interna omflyttningar, i samma kontor eller samma byggnad. Vi på Forward Transport utför alla typer av flyttuppdrag och hjälper er utifrån era aktuella behov och önskemål, för att underlätta er vardag.

Flytta kontor med oss innebär trygghet

Ingen flytt är den andra lik, och varje flytt kräver grundliga förberedelser. Många beslut behöver tas och en gedigen projektledning behövs. Vi är lyhörda inför era behov, önskemål och krav när vi planerar och utför er kontorsflytt.  

Vid flytten av ert kontor bestämmer ni själva vilken hjälp och stöd ni behöver – under hela processen. Ni kan till exempel packa ner inventarier och demontera möbler själva och enbart anlita oss för lastning, lossning och transport.

Vi vet hur viktigt är att minimera kostnader och störningar i verksamheten vid en kontorsflytt. Därför strävar vi efter maximal effektivitet under hela flyttprocessen. Vid behov kan vi därför utföra arbetet på kvällar eller helger, för minimal inverkan på verksamheten.

Säkerhet och kvalitet
Vi har erfaren och utbildad personal som följer alla regler för arbetsmiljö och säkerhet vid varje flytt. Era möbler och inventarier blir skyddade och emballerade i högkvalitativa packmaterial samt emballage.

Ansvarsförsäkring
Vi har ansvarsförsäkring och era saker blir helt försäkrade under hela flyttprocessen samt vid magasinering. Vi strävar alltid efter att minimera skaderisker och tar ansvar genom att hantera eventuella skadeärenden med erfarenhet och professionalism.

Transport och hantering av unika föremål
Om ni har särskilda föremål som kassaskåp, brandskåp eller tung och otymplig utrustning hjälper vi er med hantering och transport. Vi har rätt verktyg och gedigen erfarenhet för att utföra uppdraget på bästa sätt.

Sekretess
Vid alla våra uppdrag har vi tystnadsplikt samt följer samt EU:s dataskyddsförordningen GDPR.

3PL-logistik för våra kunder

Vi erbjuder även våra företagskunder regelbundna transporter. Om du har behov av kontinuerliga leveranser till eller från Stockholm, kan du anlita oss för ett långsiktigt samarbete. Vår kunniga personal hjälper till med montering eller inbärning av leveranser vid behov. Kontakta oss så kan vi berätta mer!

Kontorsflytt i Stockholm med Forward Transport

Anlita oss som flyttföretag inom Storstockholm samt för flyttar på längre distans. Skicka en kostnadsfri offertförfrågan eller ring oss, så hittar vi den bästa lösningen för just er kontorsflytt.

image Smidig flytt av kontoret
Kostnadsfri offert

Varför Forward Transport?

  • Personligt bemötande

    Vi leder uppdraget från början till slut

    Vi leder uppdraget från början till slut

  • Utbildad personal

    Vår utbildade personal genomför din flytt…

    Vår utbildade personal genomför din flytt på ett ansvarfullt och säkert sätt och era tillhörigheter är i säkra händer.

  • Arbetsmiljö

    Rätt utrustning, ledarskap och arbetsgivarens…

    Rätt utrustning, ledarskap och arbetsgivarens ansvar för alla anställda

Priser

  • Mindre kontor från
    890 *kr/tim
    exkl. moms
    I paketpriset ingår:
    • Bil+2 man
    • Kostnadsfri besiktning
    • Fritt lån av flyttkartonger
    • Projektledning i alla etapper
    • Ansvarsförsäkring
    Kostnadsfri offert

    Flyttpaket kan kompletteras med tilläggstjänster

  • Medelstora kontor från
    1 310 *kr/tim
    exkl. moms
    I paketpriset ingår:
    • Bil+3 man
    • Kostnadsfri besiktning
    • Fritt lån av flyttkartonger
    • Projektledning i alla etapper
    • Ansvarsförsäkring
    Kostnadsfri offert

    Flyttpaket kan kompletteras med tilläggstjänster

  • Större kontor från
    1 520 *kr/tim
    exkl. moms
    I paketpriset ingår:
    • Två bilar+3 man
    • Kostnadsfri besiktning
    • Fritt lån av flyttkartonger
    • Projektledning i alla etapper
    • Ansvarsförsäkring
    • Resurser efter behov
    Kostnadsfri offert

    Flyttpaket kan kompletteras med tilläggstjänster

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • Flyttstädning upp till 50 kvm 2 400 kr
    • Flyttstädning från 51 upp till 200 kvm 38 kr/kvm
    • Flyttstädning från 200 kvm 36 kr/kvm
    • Inglasad balkong från 2-8 kvm 360 kr
    • Inglasad balkong från 9-20 kvm 560 kr
    • Balkongstädning utan glas 360 kr
    • Timstädning 300 kr/tim/städare
    • Priser för företagskunder vid förfrågan

    På samtliga tjänster tillkommer 170:-/kr för städmaterial

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • En kubik meter 130 kr/månad
    • Inget RUT-avdrag
    • För företagskunder tillkommer moms

    *Minsta volym 8 kbm med 1 månads magasinering

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • Tippkörning 3 kr/kg
    • För företagskunder tillkommer moms
    • Inget RUT-avdrag gäller för tippavgift

    *Minimum debitering 600kr

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • En packmästare 300 kr/timme
    • En möbelmontör 300 kr/timme
    • Servicebil 620 kr/tillfälle
    • Priser för företagskunder vid offertförfrågan

    *Minsta debitering 3 timmar

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • För en offert skicka en offertförfrågan

    * Tjänsten gäller för företagskunder

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • Pianoflytt med fastpris gäller om piano inte överstiger 150 kg samt inte högre än tre trappor på respektive adress 3 100 kr

    *Priset gäller inom Storstockholm

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • Priset för transport och hantering av kassaskåp vid förfrågan
    • För en korrekt offert vänligen bifoga bilder på kassaskåp

    *RUT-avdrag gäller bara för privatkunder

  • inkl. moms efter RUT-avdrag
    • Bil+chaufför 400 kr/timme
    • Bil+2 man 610 kr/timme
    • Bil+3 man 890 kr/timme
    • Två bilar+3 man 1 110 kr/timme
    • Två bilar+4 man 1 380 kr/timme
    • Priser för företagskunder på offertförfrågan

    * Minimum debitering är 3 timmar

Arbetsflöde

  • 1 Offertförfrågan
  • 2 Offert
  • 3 Bekräftelse
  • 4 Bokning
  • 5 Utförande av arbetet
image

Kontakt